مرکز طراحي فن آوران




نکاتي در مورد طراحي پاساژ
طراحي پاساژ به ايجاد فضايي کاربردي، زيبا و جذاب براي خريد و تفريح مردم متمرکز است.
در ادامه نکات مهم براي طراحي يک پاساژ آورده شده است:
برنامه‌ريزي فضا
چيدمان مغازه‌ها:
قرار دادن مغازه‌ها به صورت استراتژيک، با توجه به جريان مشتريان و نوع کالاها.
فضاهاي عمومي:
اختصاص فضاهايي مانند محل نشستن، مناطق بازي کودکان، و استراحتگاه براي جذب افراد بيشتر.
دسترسي آسان:
طراحي مسيرهاي عريض و مناسب براي رفت‌وآمد افراد، از جمله افراد داراي نيازهاي ويژه.
زيبايي‌شناسي
نماي جذاب:
طراحي نماي پاساژ بايد منحصربه‌فرد و چشم‌گير باشد تا توجه مشتريان را جلب کند.
نورپردازي:
استفاده از نور طبيعي يا نورپردازي‌هاي مدرن براي ايجاد محيطي دلپذير.
تزئينات داخلي:
انتخاب دکوراسيون داخلي که فضاي لوکس و جذابي ايجاد کند.
سيستم‌هاي کاربردي
تهويه مناسب:
نصب سيستم‌هاي تهويه مطبوع براي راحتي مشتريان و کارکنان.
مديريت انرژي:
استفاده از فناوري‌هاي دوستدار محيط زيست، مانند سيستم‌هاي انرژي خورشيدي و روشنايي LED.
امنيت: نصب دوربين‌هاي نظارتي و سيستم‌هاي کنترل براي ايجاد محيطي ايمن.
تجربه مشتري
ايجاد جريان راحت:
طراحي مسيرهاي حرکت که از ازدحام جلوگيري کند.
توجه به جزئيات:
جزئياتي مانند موسيقي پس‌زمينه و تميزي فضا مي‌توانند تجربه مشتري را بهبود ببخشند.
تنوع کاربري:
وجود رستوران‌ها، کافه‌ها و سرگرمي‌هايي مانند سينما براي افزايش جذب مشتريان.
مرجع : هوش مصنوعي


بازگشت به